در نشست هم اندیشی روابط عمومی های بانک ملی ایران،هلدینگ آینده پویا و شرکت های تابعه،،که با حضور دکتر ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد،راهکارهای گسترش همکاریهای رسانهای، نقش تاثیر گذار روابطعمومی در ارتقای برند سازمانی و ضرورت شفافیت در فرایند اطلاعرسانی مورد بحثوبررسی قرار گرفت.
ارتباطات را میتوان اصلیترین نیاز بشر بعد از نیازهای حیاتیاش
دانست. سطحی از نیاز انسان ها که ابزاری است برای رشد، شور و نیروی محرکه حیات،همانطور
که انسان ها، نیازها و خواستههایشان در طول قرنها رشد کرد و نو شد، ارتباطات
انسانها شکل پیچیدهتر، مهمتر و وسیعتری به خود گرفت. بخشی از این ارتباطات مهم
که در دنیای مدرن امروز تجربه میکنیم، در محیط کار است. محیطی که بسیاری از مهارتهای
ارتباطی ما در دل آن جوانه میزند، رشد میکند و ثمر میدهد.
روابط عمومی در سادهترین تعریف، جایگاهی است که برای یک سازمان
و یا فرد از طریق کانالهای مختلفی مثل رسانههای سنتی، رسانههای اجتماعی و راههای
نوآورانه ، ارتباطاتی ایجاد میکند. این ارتباطات زنجیرهی به هم پیوستهای از
عوامل است که در نهایت منجر به رسیدن به فروش، شهرت و یا هدفهای دیگر آن فرد یا
مجموعه میشود.
به گزارش روابطعمومی شرکت ملی مسکن و صنایع ساختمانی،در نشست
هم اندیشی روابط عمومی های بانک ملی ایران،هلدینگ آینده پویا و شرکت های تابعه،از
جمله روابط عمومی شرکت ملی مسکن و صنایع ساختمانی،که با حضور دکتر ناصری، مدیرعامل
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد،راهکارهای گسترش همکاریهای رسانهای،
نقش تاثیر گذار روابطعمومی در ارتقای برند سازمانی و ضرورت شفافیت در فرایند
اطلاعرسانی مورد بحثوبررسی قرار گرفت.
در
آغاز این نشست، دکتر ولید آلبوناصر، مدیر روابطعمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع
جانبی، ضمن تبریک روز ملی روابطعمومی، بر نقش راهبردی این صنعت در سطح استان
خوزستان و کشور تأکید کرد. وی با اشاره به حمایتهای مستمر و نگاه حرفهای مدیرعامل
شرکت به حوزه ارتباطات و روابطعمومی افزود: در سالهای اخیر، روابطعمومی این
مجموعه صنعتی از پشتیبانی بیدریغ و حمایت همهجانبه مدیرعامل برخوردار بوده است؛
حمایتی که برخاسته از درک عمیق مأموریتهای ارتباطی و باور به نقش بنیادین این
حوزه در توسعه سازمانی است.
در ادامه، مهدی ضرغامی، مدیر روابطعمومی و اطلاعرسانی هلدینگ
آینده پویا، با تبریک روز روابطعمومی، از میزبانی گرم و حرفهای شرکت توسعه نیشکر
قدردانی کرد و با ابلاغ تبریک جناب آقای دکتر زارعی، ریاست هیات مدیره هلدینگ
آینده پویا به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات، گفت: حمایت، هدایت و نظارتهای
ریاست هیات مدیره هلدینگ آینده پویا از روابط عمومی هلدینگ و نگاه حرفهای ایشان
به این مقوله، بسترساز حرکت رو به رشد و موفق در این عرصه بوده است.
وی اظهار کرد: در یک سال اخیر، مجموع محتوای خبری، تحلیلی و
رسانهای روابطعمومی هلدینگ آینده پویا و شرکتهای تابعه، که در رسانههای مکتوب،
مجازی و سکوهای داخلی و خارجی تولید و بازنشر شده است، بیش از ۱۰
هزار عنوان است.
ضرغامی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب،
تصریح کرد: انعکاس فعالیتها و اقدامات شرکتها در راستای شعار سال، جزو تکالیف
قطعی روابط عمومیهای شرکت های تابعه است.
وی همچنین به آغاز طراحی سیستم ارزشیابی روابط عمومیهای شرکتهای
تابعه در هلدینگ اشاره کرد و افزود: حساسیت و پیگیری اخبار و محتوای تولید شده در
رسانهها از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین واکنش واحد در راستای موضوعات و
موارد مختلف در حوزههای خبری و اطلاعرسانی از مهمترین مواردی است که مدیران روابط
عمومی شرکتها باید مدنظر قرار دهند.
در ادامه جلسه محسن رئیسی، مسئول شرکتها و استانهای روابط
عمومی بانک ملی ایران نیز در این نشست ضمن تقدیر از برگزاری نشست و همچنین تبریک
روز روابطعمومی، گفت:یکی از موفقیتهای هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا، واگذاری
بیش از 5 همت از سهام و شرکتهای تابعه به بخش خصوصی در 2 سال گذشته بوده که این
عملکرد و تلاش مدیران و کارکنان این هلدینگ جای تشکر و قدردانی دارد.
همچنین در این نشست، دکتر عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه
نیشکر و صنایع جانبی، ضمن تبریک روز ملی روابطعمومی، از تلاشها و فعالیتهای
مؤثر مدیران این حوزه در بانک ملی ایران و هلدینگ آینده پویا تقدیر کرد. وی با
ارائه گزارشی از وضعیت تولید، برنامههای توسعهای و ظرفیتهای صنعت نیشکر، بر
لزوم انسجام رسانهای و تقویت تعاملات بینسازمانی بهمنظور تحقق اهداف کلان توسعه
تأکید نمود.

در پایان این برنامه از مدیران روابط عمومی های بانک ملی،هلدینگ آینده پویا و شرکت های تابع این هلدینگ با اهدای لوح توسط دکتر ناصری،مدیرعامل محترم شرکت توسعه صنایع نیشکر تقدیر بعمل آمده وپس از آن، مدیران روابطعمومی
ها با همراهی مدیر روابطعمومی شرکت توسعه نیشکر، با حضور در شرکت های کشت و صنعت
دعبل خزاعی و حکیم فارابی و همچنین خمیرمایه و الکل رازی، از نزدیک با روند فعالیتهای
این مجموعهها آشنا شده و در جریان آخرین تولیدات و دستاوردهای نوین این شرکت ها قرار گرفتند.